Krijn Giezen (Noordwijk aan Zee, 1939 – Caen, Frankrijk, 2011) begon als assemblagekunstenaar en ontwikkelde zich tot een belangrijke land art, ecologische en conceptuele kunstenaar. Hij studeerde aan Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag, waar hij later ook les gaf. Belangrijke thema’s in zijn werk is duurzaamheid, noodzaak van goed voedsel en het belang van recycling. Veel van zijn werken in de openbare ruimte stelde hij ter plaatse samen van gevonden materialen, functioneel zodat ze op hun beurt weer deel konden uitmaken van de dagelijkse omgeving. De anarchistische humor van Fluxus lag ten grondslag aan veel van zijn werk en acties. In 1957 ontving hij de Jacob Marisprijs en in 1968 de Prix de la Critique voor zijn textielinstallaties. In 1978 vertegenwoordigde Giezen met drie andere kunstenaars Nederland tijdens de Biënnale van Venetië, waar zij het publiek zelf geviste en gerookte haringen aanboden. Hij werkte onder meer in IJsland, New York en China. In 1990 verhuisde Giezen naar een kasteel aan de Normandische kust. In het beeldenpark van het Kröller-Müller Museum realiseerde hij in 2005 zijn laatste grote kunstwerk Kijk uit Attention: een enorme hoge trap van 300 treden, die eenmaal beklommen een vrij uitzicht biedt op nationaal park De Hoge Veluwe. Het werk van Krijn Giezen is in meerdere museale collecties opgenomen.