Over het kunstwerk
In 1997 hebben twee bewoners van een wooncomplex aan de Goudsesingel het Centrum Beeldende Kunst Rotterdam benaderd om een kunstwerk in hun wijk te realiseren. De plek die zij hiervoor geschikt achtten was het parkachtige plantsoen tussen de huizen, de zogenaamde scholendriehoek. De heren Pols en Van der Meer hebben de helft van het budget door middel van sponsoring bij elkaar gebracht, het CBK legde de andere helft bij. Kunstenaar Jeannette Ephraïm heeft met haar ontwerp de intimiteit van het parkje willen versterken: een sfeer van balkonnetjes met stoelen, planten en huisdieren, als kleine huiskamertjes. De platte vogels op de grond zijn vooral goed te zien vanaf de woningen. De vreemde vogels op stokken kom je al wandelend tegen langs het water.
Lees meerLees minder
Over de kunstenaar
Jeannette Ephraïm (Rotterdam, 1960) is betrokken bij het kunstenaarsinitiatief Kunst en Complex. Haar autonome werken hebben meestal een organische vormgeving. De beelden roepen associaties op met planten, dieren of met microscopische flora en fauna. De keuze voor een materiaalsoort wordt ingegeven door het concept en de vorm van een beeld.
Lees meerLees minder
Over het kunstwerk
In 1997 hebben twee bewoners van een wooncomplex aan de Goudsesingel het Centrum Beeldende Kunst Rotterdam benaderd om een kunstwerk in hun wijk te realiseren. De plek die zij hiervoor geschikt achtten was het parkachtige plantsoen tussen de huizen, de zogenaamde scholendriehoek. De heren Pols en Van der Meer hebben de helft van het budget door middel van sponsoring bij elkaar gebracht, het CBK legde de andere helft bij. Kunstenaar Jeannette Ephraïm heeft met haar ontwerp de intimiteit van het parkje willen versterken: een sfeer van balkonnetjes met stoelen, planten en huisdieren, als kleine huiskamertjes. De platte vogels op de grond zijn vooral goed te zien vanaf de woningen. De vreemde vogels op stokken kom je al wandelend tegen langs het water.
Lees meerLees minder
Over de kunstenaar
Jeannette Ephraïm (Rotterdam, 1960) is betrokken bij het kunstenaarsinitiatief Kunst en Complex. Haar autonome werken hebben meestal een organische vormgeving. De beelden roepen associaties op met planten, dieren of met microscopische flora en fauna. De keuze voor een materiaalsoort wordt ingegeven door het concept en de vorm van een beeld.
Lees meerLees minder