De interesse in de toekomst van geld, en simultaan in de betekenis van waarde en uitwisseling, is een voortdurend onderzoek van kunstenaar Farida Sedoc. Jaarlijks ontwerpt Sedoc haar eigen kenmerkende munt, geïnspireerd op haar eigen archief om alternatieve denk- en ruilhandel te inspireren. Oude, huidige en toekomstige valuta’s (her)print ze, zowel echte biljetten als denkbeeldige. Met deze herverbeelding van geldstromen stelt de kunstenaar een hervertelling voor van de oorsprong, betekenis, aard, gebruik, systeem, mythe en toekomst van geld, wat tevens de basis vormt voor het ontwerp van een jaarlijkse eigen signatuur munt. Hierbij nu uitsluitend – met als middelpunt in het beeld – een vrouwelijk boegbeeld: Marie de Man, afkomstig van het Surinaamse twee gulden vijftig muntbiljet. Dit biljet is beter bekend als de ‘kotomisi’, daterend uit 2 juli 1967. De gekozen titel van de munt verwijst naar Artikel 1 van de grondwet: gespecificeerd als de rechten van de vrijheid voor ieder mens op aarde. Deze schildering is aangebracht tijdens het project Ro!Heilbron!, een initiatief van Opperclaes in het kader van 150 jaar koloniaal- en slavernijverleden. Het doel van het project is om de nalatenschap van de Surinaamse kunstenaar Ro Heilbron (1938-2014) te eren en te behouden. Sedoc over Heilbron: “De kunstenaar Ro Heilbron spreekt mij erg aan in de zin van zijn benadering tot het werk. Ook ik werk met grafisch ontwerp, blijf aan de weg timmeren en probeer mensen te inspireren tot een kritisch zelf- en wereldbeeld. Heilbrons sociale en artistieke praktijk waren nauw met elkaar verbonden waardoor zijn werk inhoudelijk spreekt over thema’s die vandaag de dag nog relevant zijn.”